Na ostatnią czy na pierwszą chwilę?

Korzystając z usług biur podróży warto polować na wszelkie promocje. Często są one związane z upustem na pobyt dla dziecka lub niższą ceną przelotu. Dominują jednak promocje typu last minute. Oferta tego typu jest atrakcyjna dlatego, że dane biuro podróży ma wykupioną określoną liczbę miejsc w samolocie i pokojów w hotelu, a szacuje, że nie zdąży sprzedać ich wszystkich na czas. W związku z tym bardziej opłaca się zrobić nawet dużą obniżkę i sprzedać wolne miejsca za każdą cenę, niż sprawić, by opłacone przez biura miejsca po prostu przepadły nie przynosząc ani złotówki zysku. Promocje last minute mimo wszystko nie mogą mieć zbyt niskich cen. Niosłoby to ryzyko swoistego buntu tych turystów, którzy wykupili wczasy w pełnej cenie. Efekt byłby taki, że wszyscy czekaliby z wyborem miejsca wakacyjnego pobytu do ostatniej chwili. Swoistą alternatywą dla tych, którzy chcą mieć wszystko zaplanowane z wyprzedzeniem, a zarazem lubią otrzymywać choćby niewielkie rabaty są promocje typu first minute. Ich strategia oparta jest na tym, że klientów, którzy są zdeklarowani i wpłaca całą sumę lub przynajmniej dużą zaliczkę zdobywa się w momencie, gdy większość ludzi nawet nie myśli o wakacjach i nie planuje letniego urlopu. Ze strony konsumenta wymaga to pewnej organizacji, nie każdy może z tak dużym wyprzedzeniem przewidzieć swoje możliwości wypoczynku.

Both comments and pings are currently closed.